Przejdź do stopki

Od 1 lipca jedno miejsce do obsługi tarnowskich podatników

Treść

Urzędy skarbowe w Tarnowie łączą siły, aby szybciej i lepiej obsługiwać klientów

Od 1 lipca w budynku Drugiego Urzędu Skarbowego przy al. Solidarności 5-9b, będzie znajdować się jedna sala obsługi dla wszystkich podatników z Tarnowa i powiatu tarnowskiego

Nowoczesna sala obsługi jest przystosowana do obsługi większej liczby klientów, a przed  budynkiem przygotowano wiele miejsc parkingowych

Od 1 lipca, w Tarnowie nastąpi zmiana organizacji pracy urzędów skarbowych w mieście. W Drugim Urzędzie Skarbowym będą obsługiwani podatnicy, dla których właściwym urzędem do rozliczania się jest zarówno Pierwszy jak i Drugi Urząd Skarbowy w Tarnowie. Jedna sala obsługi dla obu urzędów wpłynie na poprawę jakości obsługi podatników.

Nowy system pracy

Podatnicy wciąż będą mogli załatwiać swoje sprawy zgodnie z właściwością miejscową. Jeżeli ktoś przynależy do Pierwszego Urzędu, to rozlicza się właśnie tam. Analogicznie sprawa ma się w przypadku Drugiego Urzędu Skarbowego. Zmienia się jedynie miejsce Sali Obsługi Bezpośredniej. Od nowego miesiąca będzie się ona znajdować w budynku Drugiego Urzędu Skarbowego, na al. Solidarności 5-9b.

Nadal pracownicy Pierwszego Urzędu rozliczą deklaracje podatników pozostających we właściwości Pierwszego Urzędu Skarbowego w Tarnowie. Zwrócą nadpłaty z zeznań, różnicy w podatku VAT, a także rozpatrzą wnioski o udzielenie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych. Obsłużymy także wszelkie dokumenty składane w formie elektronicznej oraz za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego – tłumaczy Sebastian Wójcik, naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Tarnowie.

W praktyce, wszyscy podatnicy z miasta i powiatu, niezależnie od właściwości miejscowej, w Drugim Urzędzie Skarbowym:

  • zasięgną informacji podatkowej,
  • uzyskają zaświadczenie,
  • złożą pisma na dziennik podawczy,
  • załatwią wszystkie inne sprawy, które do tej pory załatwiali na sali obsługi w Pierwszym US.

Potrzebne zmiany

Dzięki zmianie organizacji pracy w Tarnowie, podatnicy będą mogli odczuć prawdziwą różnicę w obsłudze. Przede wszystkim dla do ich dyspozycji będzie dostępna, nowoczesna i przestronna sala obsługi. Jest klimatyzowana i z kącikiem zabaw dla dzieci. Klientów będzie obsługiwać większa liczba pracowników. Całość jest dostosowana do potrzeb klientów z niepełnosprawnością ruchową.

Przejęcie obsługi bezpośredniej klientów z miasta i powiatu tarnowskiego przyniesie korzyść w postaci wysokiego poziomu profesjonalnej i przyjaznej obsługi. Jesteśmy w centrum miasta, więc łatwo do nas dotrzeć komunikacją publiczną lub samochodem, bo będzie gdzie zaparkować. – mówi Henryk Zdybel, naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Tarnowie.

 

384104